Hulpmiddelen 2021 – Apotheek Kouwenhoven – Leeuwarden

Apotheek Kouwenhoven

Als apotheek streven wij naar de hoogst mogelijke kwaliteit van dienstverlening. Zo hebben we een eigen bezorgservice voor mensen die slecht ter been zijn en een aparte spreekruimte voor persoonlijke gesprekken.

Op deze site vindt u meer informatie over onze apotheek. Met vragen kunt u ons altijd mailen. Maar u kunt natuurlijk ook even bellen of langskomen. Wij zijn u graag van dienst.

« Terug naar het overzicht

Hulpmiddelen 2021

Gebruikt u hulpmiddelen (Diabeteszorg, Incontinentiezorg absorberend, Incontinentiezorg afvoerend en Wondzorg), dan kan het zijn dat u deze producten per 1 januari 2021 niet meer via de apotheek kunt krijgen. Dit geldt voor o.a. Zilveren Kruis (De Friesland) verzekerden.

Met uw toestemming zorgen wij ervoor dat uw hulpmiddelen vanaf 1 januari 2021 geleverd worden door ApotheekZorg, onze specialistisch partner op het gebied van hulpmiddelen. Hieronder vindt u meer informatie over de nieuwe situatie.

Bestellen en leveren van uw hulpmiddelen in de nieuwe situatie

  • Wij melden u aan bij ApotheekZorg.
  • Het is noodzakelijk dat u ons toestemming geeft om uw gegevens met ApotheekZorg te delen. Deze toestemming geeft u door een aantal gegevens met ons te delen. Hieronder leest u wat de mogelijkheden zijn.
  • Na uw aanmelding neemt het ZorgTeam van ApotheekZorg contact met u op voor een intakegesprek.
  • ApotheekZorg stelt een dossier voor u op. Zij leveren producten die passen binnen de afspraken met uw zorgverzekeraar en voor u geschikt zijn.
  • Uw bestelling ontvangt u bij u thuis of op elk gewenst huisadres in Nederland.
  • U neemt telefonisch of per e-mail contact op met ApotheekZorg als u een nieuwe levering wenst.
  • Op het overzicht van betalingen van uw zorgverzekeraar, ziet u de naam van ApotheekZorg in plaats van de naam van de apotheek staan.
  • Voor vragen over uw hulpmiddelen kunt u terecht bij ApotheekZorg.

Geeft u uw gegevens door? Dan melden wij u aan.

Er zijn verschillende opties om akkoord te geven. Dit is mogelijk per e-mail, per post, mondeling in de apotheek, telefonisch of door het overdrachtsformulier in te leveren in de apotheek. De gegevens die u door dient te geven zijn:

– Naam
– Geboortedatum
– Hulpmiddel(en)
– Datum van akkoord

Geeft u uw gegevens per mail door? Gebruik dan als onderwerpregel ‘Akkoord overdracht ApotheekZorg’. Wilt u uw gegevens per post versturen of afgeven in de apotheek? U vindt het overdrachtsformulier in de bijlage van deze brief.

Wie is ApotheekZorg?

ApotheekZorg is een medisch hulpmiddelenbedrijf, gespecialiseerd in het leveren van hulpmiddelen en de zorg die daarbij hoort. Zoveel mogelijk in nauwe samenwerking met de apotheek. Dat doen zij vanuit een aantal ZorgTeams onder leiding van gespecialiseerde verpleegkundigen met verschillende aandachtsgebieden: Diabeteszorg, Incontinentiezorg absorberend, Incontinentiezorg afvoerend en Wondzorg. ApotheekZorg heeft jarenlange ervaring in de begeleiding van patiënten en voldoet aan hoge kwaliteitseisen. ApotheekZorg is SEMH gecertificeerd.

Heeft u nog vragen?

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag!

Publicatiedatum: 22-03-2021